Çevrimiçi alışveriş yapanların yüzde 92’si en çok arkadaş ve ailelerinin tavsiyelerine güveniyor; yüzde 73’ü ise okudukları yorumların kararlarını etkilediğini belirtiyor.
BrightLocal şirketinin ABD’de yaptığı en son araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 85’i lokal şirketler hakkında online müşteri yorumlarını okuyor. Yine aynı araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 73’ü okudukları olumlu müşteri yorumlarının şirketlere duydukları güveni artırdığını belirtirken, sadece yüzde 12’si online yorumları dikkate almadığını söylüyor. Nielsen’in 56 ülkede 28.000 internet kullanıcısıyla yaptığı en son “Dünyada Reklama Güven” araştırmasının sonucuna göre ise tüketiciler yüzde 92 ile en çok arkadaş ve ailelerinin tavsiyelerine güvenirken, yüzde 70 ile ikinci en çok güvenilen kaynağın online müşteri yorumları olduğu ortaya çıkıyor.
GüvenRehberi.com’un hazırladığı infografik, e-ticaretin yoruma dayalı işleyişini ortaya koyuyor: