Stuff, Turkcell’in katkılarıyla CES 2016‘dan bildiriyor.
Etkinlikten haberlerin tamamını burada bulabilirsiniz.
Teknoloji sadece cihazlardan ibaret değil, bu bir gerçek. Pazarlamadan perakendeye, spordan gastronomiye birçok alanda teknoloji etkisini gösteriyor. İşte bunu destekleyen bir açıklama da reklam ve pazarlama sektöründen geldi. Reklam ajansı Omnicom‘un Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdürü Erin Matts, veriyle desteklenen pazarlamanın bu yıl Las Vegas’ta öne çıkacağını söylüyor. Her yıl CES, en büyük trendleri belirlerken bu yıl Matts’e göre veriyle desteklenen pazarlamanın verimli bir biçimde kullanılacak. Campaign US’e yazan Matts’e göre bunun 3 sebebi var.
Bunlardan birincisi çoklu cihaz aktivasyonunun yeni norm haline gelmesi. Programatiğin ilk çıktığı zaman artı ve eksilerinin tam oturtulmadığını söyleyen Matts, artık programatiğin veri ve kaliteli iletişim için kilit rolü olduğunu söylüyor. Kreatif reklam ajanslarının artık müşteri içgörülerini daha net inceleyerek istenilen hedef kitleye ulaştığını dile getiren Matts, teknoloji ve verinin kullanıma hazır olduğunu ama şimdilerde tek ihtiyaç duyulan şeyin sağlam bir iş yapış yapısı olduğunun da altını çiziyor.
Matts’e göre ikinci detay ise verilerin yoğun ve çok olması değil, veriden mantıklı bir şey çıkarabilmek. Veri sayesinde birçok sorunu çözebileceğimizi söyleyen Matts, “Bir veri ihtiyaç sistemi geliştirebilirsek bu sayede ne tür içeriğin daha fazla tüketildiğini ve hangisinin ne tür bir kitleye seslenebileceğini görebiliriz” diyor.
Matts’e göre Facebook, Google, Verizon, Apple, Microsoft ve Amazon gibi büyük tüketici ekosistemlerine sahip kuruluşlar, medya olanakları ve reklam teknolojilerini kullanarak, tüketici verisi sayesinde hedef kitleye ulaşabiliyor. İşte bu sebeple reklamveren ve reklamcıları kendilerinden uzak tutan şirketler, tüketici verilerini paylaşmıyor. Fakat teknoloji şirketleri teknolojik olarak kuvvetlenirse o zaman bu kurum ve kuruluşlar durumu değiştirebilecek.