Stuff

CES 2016 teknoloji pazarını nasıl etkileyecek?

Stuff, Turkcell’in katkılarıyla CES 2016‘dan bildiriyor.

Etkinlikten haberlerin tamamını burada bulabilirsiniz.

 

Birbirinden yeni pek çok teknolojik ürün, Las Vegas’taki CES 2016‘daki standlarda yerini aldı. Fuarda ön plana çıkan trendler arasında akıllı cihazların yaygınlaşması, ses aktivasyonu ve sanal gerçeklik yer aldı. Alışveriş alışkanlıklarımızı yeniden tanımlayacak olan bu trendleri, global medya ajansı Mindshare’in Genel Müdürü Joe Migliozzi, Campaign US için yakın merceğe aldı:

Ses komutu

Ses komutu alışverişlerimizi daha hızlı ve elverişli yapabilmemize olanak sağlıyor. Amazon Echo ve Apple Siri gibi teknolojilerle beraber ses tanımlama kullanımının daha çok arttığına şahit olduk. Hatta, CES 2016’daki büyük duyurulardan biri de, Echo’nun Ford araçlarına entegrasyonuydu. Böylelikle, arabanızda Echo’yu kullanarak kontrol sağlayabiliyor ve yol üzerinden alışveriş yapabiliyorsunuz.

Sanal gerçeklik

Sanal gerçeklik pazarlamacılara pek çok yarar sağlıyor: Ürünü farklı açılardan göstermek ya da farklı zeminlerde ürünün ne şekilde görüneceğini göstermek gibi. Örneğin, internet üzerinden pahalı bir ürün satın aldığınızda, sanal gerçeklik teknolojisi kafa karışıklığınızı önlemenizde yardımcı olabilir. Ya da internet üzerinden seyahatiniz için yer bakarken, seçtiğiniz yere önceden VR turu yaparak bakıp rezervasyonunuzu ona göre yapmak istemez miydiniz? Ya da yemek yemeyi düşünün: Başka insanların ne sipariş ettiğini görmek ve ona göre kararınızı vermek istemez misiniz? Bu yıl sanal gerçeklik Oculus Rift sayesinde büyük bir aşama katetti ve bu durum internet alışverişlerimize de yeni bir boyut kazandıracak.

Bağlantılı cihazlar

Akıllı buzdolapları aslında çok yeni bir şey değildi ancak bu sene fuarda tanıtılan ürünlerle bambaşka bir hale dönüştü. Bundan böyle buzdolabını açmadan içinde ne var ne yok bilgisine sahip olabileceksiniz ya da geniş dokunmatik ekranını kullanarak manavdan eksiklerin siparişini verebileceksiniz. Müşteriler için erişilebilirlik oldukça önemli ve bu buzdolabı buna cevap veriyor.

Gelecek

Şovda gördüğümüz pek çok farklı ve yeni şey muhtemelen kısa sürede pazara inip yaygınlaşmayacak. Ama bunun yerine, markalar daha küçük palette yalnızca birkaç mağazada olsa dahi, bunu denemeliler. Çünkü CES 2016 yalnızca bu yıl neler olacağından öte, daha büyük düşünmek ve bugünden birkaç yıl sonrası için tohumları ekmek için bir fırsat anlamına geliyor.