BMW bugüne kadar bir çok elektrik destekli veya tamamı elektrikli otomobil üretti. Bunların arasında en çok bilinen modeller şüphesiz İ3 ve i8. Fakat BMW'nin elektrikli otomobil tarihi 1972 yılına kadar uzanıyor: 1602e
1972 Münich Olimpiyat Oyunları şerefine hazırlanan bu 'özel' elektrikli BMW, 30 kilometrelik menzili bugünün şartlarına göre çok düşük klasa bile tanıtıldığı dönemde çok ses getirmişti. Standart bir 1602 üzerine inşa edilen 1602e, 350 kilogram ağırlığındaki 12.6 kWh kapasiteli Varta imzalı bataryasıyla, 43 beygirlik elektrikli motoru besliyordu. 50 km/s hıza 8 saniye gibi bir sürede çıkan BMW 1602e, 100 km/s'lik maksimum hıza ulaşabiliyordu.
BMW'nin söylediğine göre Varta'nın geliştirdiği aküler 50 km/s sabit hızla 61 kilometre gibi etkileyici bir menzile ulaşabiliyordu. Fakat şehir kullanımı için uygun görülen menzil 30 kilometre olarak belirtildi. BMW 1602e ayrıca gününümüz 'fren geri kazanım' teknolojisinin ilk versiyonlarından birine sahipti. Rejeneretif fren sistemini kullanan 1602e, fren enerjisini elektrik enerjisine çevirerek bataryalarında saklayabiliyordu.
BMW 1602e ne yazık ki seri üretime geçmedi.