Avea; 2013 yıl sonu finansal sonuçlarını açıkladı. Açıklanan rakamlara göre Avea; 2013 yılında gelirini geçen yıla göre yüzde 10 artırarak 3,83 milyon TL olarak gerçekleştirdi.
Geçen yılın aynı döneminde 13 milyon 500 bin olan toplam müşteri sayısını, son çeyrekte 418 bin abone ile gerçekleştirdiği rekor net büyüme sonucunda 14,5 milyona çıkaran Avea, faturalı ve faturasız abone sayısını da artırdı. Avea’nın 6 milyon olan faturalı abone sayısı yüzde 10 artışla 6,5 milyona ulaşırken; faturasız aboneleri ise yüzde 6’lık artışla 8 milyona yükseldi. Numara taşımada da 2013’ün son çeyreğinde kazandığı 304 bin aboneyle; 7. çeyrektir bu alandaki kesintisiz liderliğini koruyan Avea, numara taşımada ise 2013 yılında toplam 916 bin net abone kazandı.
Gelirler yüzde 10 arttı
2013’ün, kendileri için yatırımlar ve aralıksız çalışmalarının karşılığını aldığı bir yıl olduğunu belirterek sözlerine başlayan Avea CEO’su Erkan Akdemir; 2013’ün ilk 9 ayında gösterdikleri başarılı performansı son çeyrekte de koruyarak; yılsonu itibariyle gelirlerini önceki yıla göre yüzde 10’luk bir artışla 3.838 Milyon TL’ye çıkardıklarını söyledi. Akdemir, açıklamasını böyle sürdürdü:
“Yürüttüğümüz ‘Akıllı Büyüme’ stratejimiz doğrultusunda yaptığımız yatırımlar, sunduğumuz teklifler ve teknoloji üreten bir şirket olma konusunda gösterdiğimiz kararlılık ile elde ettiğimiz sonuçlar; hem bireysel hem kurumsalda kesintisiz büyümemizi sağlayan bir ekosistem kurmamızda etkili oldu. Bu büyüme stratejimizle yılsonu itibarıyla EBITDA’da da yıllık yüzde 20 artış gerçekleştirdik. Toplam gelirde ise çift haneli bir büyüme gösterdik ve geçtiğimiz seneye göre yüzde 10’luk bir artışla 3,83 Milyon TL gelir elde ettik.”
“Son 3 yılda yaklaşık 8 fabrika kuracak kadar yatırım yaptık”
2013 yılında elde edilen çarpıcı sonuçların temelinde, en iyi müşteri deneyimini sunma hedefiyle yapılan yatırımların da çok ciddi payı olduğuna dikkat çeken veAvea’nın son yıllarda gerçekleştirdiği yatırımların meyvesini toplamaya başladığı bir döneme girdiğini dile getiren Akdemir: “Akıllı stratejileri hayata geçirerek, sonucunda ülkemiz için değer yaratmayı seviyoruz.
Türkiye’nin en yenilikçi GSM operatörü olarak; odağımıza faaliyet gösterdiğimiz her alanda en iyi müşteri deneyimini yaşatmayı aldık. Bu hedef doğrultusunda, yatırımlarımıza hiç ara vermedik. Sadece 2013 yılında 706 milyon TL’lik bir yatırım yaptık. 2011 yılından 2013 yılı sonuna kadarki dönemdeyse 2.262 milyon TL’lik yatırım gerçekleştirdik. Bu rakamla yaklaşık 8 gıda fabrikası, yaklaşık 2 adet de yıllık 50 bin araç kapasiteli otomobil fabrikası kurulabilir.”
1 milyonu aşkın yeni abone
Akdemir, yaptığı değerlendirmede Avea’nın müşterilerinde yarattığı “sadâkat”in kendileri için çok önemli olduğuna dikkat çekerek; 2013 yılı boyunca faturalı ve faturasız aboneler arasındaki sağlıklı dengeyi de koruyarak; toplam abone sayısını yüzde 8 oranında artırdıklarını ifade etti:
“Hem faturalıda, hem de faturasız pazarda istikrarlı olarak büyümeye devam ettik. Cep telefonu kullanıcılarının en büyük çekincesi olan yüksek fatura sürprizini yaşamak istemeyenler, 2013 yılı boyunca Avealı olmayı sürdürdü ve biz de 2014 yılını tam 14.5 milyon Avealı ile karşıladık. 2013 yılı boyunca toplam 1 milyon 42 bin net abone kazanımıyla yeni abonelerimizi Avea çatısı altına aldık. Faturalı abone sayımız yüzde 10’luk bir artışla 6 milyondan 6.5 milyona çıktıve faturalı abone oranımız da yüzde 45’e yükseldi. Faturasız abonelerimiz iseyüzde 6’lık bir yükselişle 7.5 milyondan; 8 milyona ulaştı.”
Veri gelirleri yüzde 47 arttı
Avea’nın en hızlı internet, en uygun paket ve tekliflere ek olarak yeni nesil teknolojilere yaptığı yatırımlarımlarla iletişimde özgür dönemin yaratıcısı olduğunu söyleyen Erkan Akdemir; bu yaklaşımla mobil data gelirlerinde hem kullanıcı sayısı hem de kullanımdaki artışa paralel olarak yüzde 47 oranında bir büyümeye ulaştıklarını söyleyerek şöyle devam etti:
“Mobil datanın servis gelirlerimiz içindeki payı gösterdiği yıllık 4 puanlık artışlayüzde 15’e çıkarken; mobil data gelirimiz de 578 milyon TL’ye ulaştı. Buna ek olarak; 2013 yılı boyunca akıllı telefonun da yine ilk adresi olduk. Sadece dünyanın en güçlü markalarının en yeni trend ve teknoloji ürünlerini, birbirinden farklı ve tüm ihtiyaçları karşılayan tekliflerimizle birleştirmekle kalmadık. Avea inTouch markalı kendi cihazlarımızla akıllı cihaz kullanıcıları için en iyi alternatifleri ve seçenekleri sunduk. Bunun karışılığını da stoklarımızı tahminlerimizin de üzerindeki bir sürede tüketerek aldık. 2013 sonu itibarıyla akıllı cihaz penetrasyon oranımızı, bir önceki yıla göre yüzde 11 oranında bir artışla yüzde 37’ye yükselttik. Son 9 çeyrektir bu alandaki liderliğimizi bırakmadık. 2014 yılı içinde de liderlik koltuğundaki yerimizi sağlamlaştırmak üzere çalışmalarımıza devam edeceğiz.”
Avea’nın 2013 Sonuçları
- Toplam gelir 3.838 milyon TL
- 2013 toplam yatırım 706 milyon TL
- Abone başına konuşma süresi 366 dakika
- Abone başı aylık gelir (ARPU) 22.3 TL
- Abone sayısı 14.5 milyon
- Akıllı telefon penetrasyonu yüzde 37
- Numara taşımada net müşteri kazanımı 916 bin
- Net abone tabanı büyümesi 1 milyon 42 bin