Apple, 22 Ocak 1984’te dünyayı iki şeyle değiştirdi: İlki, kişisel bilgisayarlara benliğini kazandıran Macintosh, ikincisi ise Machintosh’un sıradışı reklamı.
Ridley Scott tarafından çekilen reklam filmi, George Orwell’ın efsaneleşmiş romanı 1984’ü konu alıyordu. Reklam, Los Angeles Raiders ile Washington Redskins arasında oynanan Super Bowl XVIII’te yayınlandı ve büyük ses getirdi.
Reklam filminde, maraton koşucusu kadın, IBM’i temsil eden Büyük Birader’in konuşmasını ekrana fırlattığı çekiç ile yarıda kesiyordu. Ardından ekran kararıyor ve bir ses “Apple Computer 24 Ocak’ta Macintosh’u tanıtacak ve o zaman 1984’ün neden 1984 gibi olmayacağını göreceksiniz.” diyor.
Ridley Scott, Steve Jobs’ın ‘dünyayı bir anlığına durduracak’ bir reklam filmi istediğini belirtmişti. Reklam, sıradışı içeriğinin yanı sıra, 900 bin dolarlık dev bütçesiyle de dikkat çekmişti.