Apple yenilikçi bir firma mı? İlginçtir ki, nesnel olan bu sorunun yanıtı genellikle öznel bir yanıt alıyor. Şayet “AR-GE Apple için ikinci planda” şeklinde bir başlık atsaydık tepki gösterenler olurdu. Zaten yenilikçilik ile AR-GE arasındaki ilişki Apple’da alışılagelmişin dışında bir anlayışla yorumlanıyor. Dünyanın en değerli markası Apple, AR-GE için gelirinin yalnızca yüzde 3’ünü harcıyor.
Apple geçtiğimiz yıl AR-GE için 3,381 milyar dolar harcadı. 2013’te bütçesel olarak yüzde 32 artış yaşayan firma, bu yıl AR-GE faaliyetleri için 4,475 milyar dolar yatırım yaptı. 4,475 milyar dolarlık AR-GE yatırımı Apple’ın gelirinin (aşağı yukarı) %3’üne denk geliyor. Akla ilk gelen şey, Apple’ın Tim Cook yönetiminde Steve Jobs’lı dönemlere kıyasla daha az AR-GE yatırımı yaptığı olabilir. Ancak hayır, bu doğru değil.
Apple’ın AR-GE harcamaları Microsoft’tan az, Microsoft bu yıl AR-GE için 78 milyar dolar harcadı. Arada gerçekten çok ama çok büyük bir uçurum var. Bunun sebebinin, Steve Jobs’ın Apple’a aşıladığı AR-GE anlayışı olduğunu düşünüyoruz. Jobs bu anlayışı şu şekilde açıklıyor: “İnovasyonun AR-GE’ye ne kadar para harcadığınız ile bir alakası yok… Bu para ile ilgili değil. Bu, yanındaki insanlar, nasıl öncülük edildiği ve ne kadar anladığınız ile alakalı.”