Android ile iOS arasındaki rekabetin en büyük cephelerinden tablet pazarı, 2013 yılında büyük bir mücadeleye ev sahipliği yaptı ve Android tabletler sonunda iPad’in pazar payını alt etmeyi başardı.
Gartner’ın en son araştırma verilerine göre, geçtiğimiz yıl 121 milyondan fazla Android tablet satıldı ve Android, tablet pazarının yüzde 61,9’unu ele geçirdi. Apple ise 2013 yılında 70 milyon civarında iPad satarak, pazarın yüzde 36’sını elinde tuttu.
Apple her ne kadar Android tabletlerden daha az pazar payına sahip olsa da, yüksek pazar payı Android’li tablet üreticileri için yüksek kâr anlamına gelmiyor. Gartner, Android tabletlerin iPad’leri geçmesinde en büyük rolü, uygun fiyatlı tabletlerin oynadığının altını çiziyor.
2013 yılının son verilerine göre, iPad hâlâ geniş bir kitleye sahip ve üst düzey tablet pazarında rakipsiz. Android’in tablet ordusu ise her fiyat ve seviyeden (giriş, orta, ileri) seçeneklere sahip olmasına rağmen, çoğunlukla uygun fiyatlı modelleriyle avantaj sağlıyor. Analistler, uygun fiyatlı modellerin tablet pazarını domine edeceğine kesin gözüyle bakıyor.