AMD, San Francisco’da gerçekleştirilen Game Developer Conference’ta, sahip olduğu teknolojiler ve kurduğu işbirlikleri ile geliştirici ve kullanıcılara en iyi sanal gerçeklik deneyimini sunmak için oluşturduğu girişimi duyurdu. AMD’nin yeni girişimi LiquidVR, AMD donanımları için benzersiz sanal gerçeklik içeriği ve sanal gerçeklik uygulamalarının konforunu sağlamaya odaklanan yenilikçi teknolojilerden oluşuyor. LiquidVR, bunu performansı ve sanal gerçeklik başlıklarının tak ve oynat uyumluluğunu kolaylaştırarak sağlıyor. Yeni LiquidVR yazılım geliştirme kiti, içerik, konfor ve uyumluluk konularındaki birçok engelin kaldırılmasına yönelik teknolojileri hayata geçiriyor. Bu sayede, bütün sanal gerçeklik oyunları, uygulamaları ve deneyimlerinde daha gerçekçi, hayata yakın bir varoluş yaratılmasına olanak sağlanıyor.
Konuyla ilgili, Oculus CEO’su Brendan Iribe, “Başarılı bir sanal gerçeklik için en önemli kriterlerden biri sanal dünyada etkin bir var oluş sağlamaktır. Gecikme denklemi noktasında AMD ile çalışıyor olmaktan, eş zamansız zaman sıçraması ve geç kilitleme gibi yeni özellikler geliştirmekten ve Oculus kullanıcılarına AMD donanımında mükemmel deneyim sunacak gelişmelere imza atmaktan heyecan duyuyoruz.” yorumunda bulundu.
AMD Görsel Programlama Kurumsal Başkan Yardımcısı Raja Koduri ise “LiquidVR ile sanal gerçeklik uygulamalarında en önemli gördüğümüz odak noktalarımız olan içerik, konfor ve uyumluluk konularında büyük bir gelişme sağladık. Sanal gerçeklik dünyasının en zorlu görevlerine çözüm bulmak üzere ekosistemle işbirliği yaptığımız yeni yazılım kitimiz sayesinde, sanal gerçeklik içerik geliştiricilerine farklı deneyimleri hayata geçirmeleri için destek sağlıyoruz. AMD olarak sanal gerçeklik ekosistemi ile yakın işbirliği içinde bulunmaya devam edip, sanal dünyanın gerçek dünya kadar kusursuz olması hedefiyle yeni LiquidVR teknolojileri geliştireceğiz” dedi.
LiquidVR SDK V1.0’ın dikkat çekici özellikleri:
- Daha akıcı kafa hareket takibi için zaman uyumsuz gölgelendirme – Bir resim karesi işlendikten sonra kullanıcının kafa pozisyonuna göre güncellenmiş bilgiyi kullanarak sanal gerçeklik başlığına göndermeden önce yeni bakış açısına göre şekillenen resmi yamultan donanım hızlandırılmış zaman sıçraması teknolojisi sayesinde kullanıcının kafa hareketleri ve ekrandaki görüntü arasındaki gecikme süresi kısaltılıyor.
- Ölçeklenebilir işleyici için çoklu GPU benzeşmesi – Sanal gerçeklik uygulamalarındaki resim kare hızını iyileştirmek için çoklu GPU kullanımına olanak sağlayan bu teknoloji sayesinde, grafik işlemci üniteleri uygulama tarafından belirli görevlere atanabiliyor. Her bir GPU, tek bir gözün bakış açısını işleyip çıkan sonuçları 3 boyutlu stereo bir görselde birleştirebiliyor. Bu teknoloji ile çoklu GPU yapılandırmaları, yüksek performanslı sanal gerçeklik işlemesi için daha yumuşak bir deneyim sunmak üzere yüksek resim kare hızı sağlamak adına çok uygun bir hale geliyor.
- Yumuşak bir kafa hareket takibi için en güncel veri mandalı – Verileri gerçek zamana yakın bir süre içerisinde ilişkilendirerek, kafa hareketleri takibi verilerinin başlıktaki ekrandan GPU’ya olabildiğince hızlı aktarılmasına yarayan bu teknoloji, herhangi bir API ek yükünü elimine ederek gecikmenin önüne geçiyor.
- Sanal gerçeklik başlıkları için “Direkt Görüntüle” – AMD Radeon ekran kartları ile kesintisiz tam bir sanal gerçeklik deneyimi için ön yükleme ekranın bağlı sanal gerçeklik başlığına yansıtılmasını ve Windows tarafından sunulan genişletilmiş ekran özelliklerin başlıklar ile kullanılmasını sağlıyor.