Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, Türkiye’deki fotoğraf makinesi pazarının son durumunu değerlendirdi. Akıllı telefonların günden güne daha da gelişen kameralarının kompakt sınıftaki fotoğraf makinesi satışlarını etkilediğini söyleyen Erdemir, bu sınıftaki satışların son bir yılda yüzde 18 küçüldüğüne dikkat çekti.
Özellikle 2013 yılının başından itibaren, Türkiye pazarındaki kompakt fotoğraf makineleri satışlarının her ay 8-10 bin adet azaldığına dikkat çeken Erdemir, profesyonel sınıftaki DSLR tip makine satışlarının ise geçen yıla göre yüzde 90 oranında arttığını belirtti. Bu ivmenin 2-3 yıl daha devam etmesini beklediklerini kaydeden Erdemir, “Akıllı telefonların kameralarının gelişmesi ve fotoğraf paylaşma uygulamalarının fotoğraf çekmeye özendirmesi, profesyonel makinelere geçiş açısından bir hazırlık süreci oluşturuyor; bu durum da en çok DSLR kategorisine yarıyor. Profesyonel fotoğrafçılığa adım atmak isteyenler için bir sonraki aşama DSLR’den geçiyor çünkü bugün kullandığımız akıllı telefonlar birçok kompakt makineden daha iyi fotoğraf çekiyor. Durum böyle olunca da cep telefonuyla fotoğrafçılığa başlayan kesim kompakt kategoriyi atlayıp direkt DSLR ürünlerine yöneliyor” dedi.
Gold Teknoloji Marketleri’nde gerçekleşen DSLR satışlarının 2013 yılında 4 kat arttığına dikkat çeken Erdemir, “2013 sonunda tüm Türkiye’deki DSLR fotoğraf makinesi satışlarının yüzde 20’sini Gold’un yapacağını söyleyebiliriz. Ancak kompakt makinelerde pazarın küçülmesi devam edecektir” diye konuştu.