Android’in güvenlik açısından diğer mobil işletim sistemlerinden daha riskli olduğu aşikar. Ancak bu, Android kullanıcılarının muzdarip olduğu tek sorun değil. Symantec, zararlı yazılımların, bir başka rahatsız edici olgu olan agresif reklamlar ile bir araya geldiğini ve kullanıcıları kandırmaya çalıştığını açıkladı.
Reklam içerikleri, hedeflerine ulaşmak için uygulama kullanıcılarının bilgilerini topluyor, bu bilgileri dışarı sızdırabiliyor veya bildirimler panosunda reklam göstermek, ikon/simge yaratmak veya web tarayıcınızdaki yer imlerini değiştirmek gibi rahatsız edici eylemlere de neden olabiliyor. Bu tür zararlı içerikler ‘agresif reklam’ olarak adlandırılıyor.
Güvenlik firmaları bu yılın ortasında 65 adet reklam içeriği tespit etti ve bunların yüzde 50’si agresif olarak sınıflandırıldı. Agresif reklam içeriklerini kullanan uygulamaların oranı 2010’dan beri her gün artarak, 2013’ün ilk yarısında %23’e yükseldi. Doğası gereği daha çok fotoğrafçılık, oyunlar ve eğlence kategorilerinde bulunan zararlı kod yazılımlarına kullanıcılar en fazla, kişiselleştirme, hizmetler – demo ve yarış oyunları kategorilerinden uygulama indirirken rastlıyorlar. Çemberi daha da daraltmak gerekirse, özellikle bu kategorilerdeki ücretsiz uygulamalar kullanıcıyı zararlı yazılımla bezenmiş agresif reklama tıklattırmak için hiçbir şansı es geçmiyor.
Zararlı kod yazılımlarının hacmi, tahmin edildiği gibi istikrarlı bir artışla büyüyor. Bilinen zararlı kod yazılım örneklerinin sayısı (madware ve grayware hariç) haziran 2013’de 275,000’e yaklaştı ve Haziran 2012’den bu yana dört katına çıkarak bir rekor kırdı.