Stuff

Adjust Türkiye pazarını bölgesel merkezi seçti

Mobil reklam ölçüm ve uygulama analitiği şirketi Adjust, bölgesel büyümeyi desteklemek ve Orta Doğu’dan Asya’ya kadar bir ağ geçidi inşa etme hedefiyle ilk adımını Türkiye’de attı.

Daha önce Adeven olarak bilinen Adjust, mobil uygulama pazarlamacıları için bir iş zekası platformu sunuyor ve Avrupa’nın mobil sektöründe en büyük başarı öykülerinden birisi olarak nitelendiriliyor. Uygulama mağazalarındaki sıralama, puanlama ve değerlendirme gibi verileri gelişmiş analitik ve reklam kaynakları ölçümleriyle birleştiriyor. Avrupa pazarının yüzde 80’ini kapsayan Adjust, küresel olarak genişleyerek geçen yıl sonlarında San Fransisko’da ofis açtı. Türkiye ile birlikte, Brezilya, ABD, Çin, Japonya ve Rusya’nın da dahil olduğu geniş bir coğrafyada müşterilere sahip oldu.

Bölgesel Satış Müdürü Ender Özcan

İstanbul ofisindeki çalışmalar, gelirlerden sorumlu GMY Hendrik Volp tarafından yürütülecek, Türkiye ofisinde ise Bölgesel Satış Müdürü Ender Özcan görevli olacak. Özcan, Türkiye mobil sektöründe 5 yıldan fazla deneyime sahip ve Ford, Grunding, Arçelik gibi önemli markaların projelerinde yer aldı.

BTK’nın 2014 ilk çeyrek raporunda yer alan bilgilere göre, Türkiye’de mobil penetrasyonun yüzde 92 ve akıllı telefon penetrasyonun ise yüzde 30 olması, mobil uygulama pazarında büyük bir genişleme potansiyeli olduğunu gösteriyor.

Adjust’ın Kurucu Ortağı ve CEO’su Christian Henschel konuyla ilgili şunları söyledi: ”Türkiye’de kullanıcıların ilgisini en çok ücretsiz uygulamalar çekiyor. Dolayısıyla 44,8 milyon TL’ye ulaşan mobil reklam pastası ana gelir havuzunu oluşturuyor. Reklamverenlerin bu boyutta bir reklam pazarını ciddi şekilde ölçümlenmesi gerekiyor. Bizim platformumuz da tam olarak bunu sağlıyor.

Adjust olarak tüm dünyadaki mobil uygulama pazarlamacılarının tüm önemli sorularını yanıtlıyoruz. Bizim için değerli olan, uygulama kullanıcıları kimler ve neredeler, uygulamamı niçin kullanıyorlar, uygulamam bu ekosistem içerisinde nasıl bir pozisyona sahip? Bu soruların cevaplarının tümü, cohort ve KPI verileri ile bizim gerçek zamanlı gösterge panelimizde yer alıyor.”

Adjust, senenin başlangıcından beri kazanılan 400’ün üzerinde yeni kurumsal müşteri ve aylık olarak yüzde 20-30 arasında artan geliriyle uluslararası başarısını gözler önüne seriyor.

Türkiye’de oyun uygulamaları marketi domine ederken mesajlaşma ve dating uygulamaları bunların ardından geliyor. Türkiye pazarını dikkatle takip eden Hendrik Volp, taksi ve adrese yemek siparişi uygulamaları gibi yerel servis uygulamaları kullanımının, toplumun akıllı telefonların rahatlığını benimsedikçe daha da artacağını öngörüyor.

Hendrik Volp, “Geofencing çözümleri ve iBeacon teknolojisi yayılacak. Biz de Adjust olarak mobil uygulama ölçüm ve analiz ürünlerimizi bu ihtiyaçları karşılamak adına geliştireceğiz.” dedi.