Yayıncıların yazılım programlarında kaybettikleri geliri yeniden kazanmalarına yardım eden PageFair şirketinin yayınladığı rapora göre internet sitelerinde reklamları engellemek adına kullanılan ad blocker programlarının kullanımı 2016 yılında %30 oranıyla ani bir yükseliş gösterdi.
2016 yılının sonuna kadar dünya çapında 615 milyon cihazda ad blocker kurulu ve bunların %62’si (302 milyon) mobil üzerindeydi. Masaüstü ad blocker kullanımı bir önceki yılın aynı dönemine göre %17 arttı ve 236 milyona ulaştı.
Kullanıcılardan alınan bilgiye göre ad blocker indirmelerinin ilk nedeni güvenlik. Ankete katılanların %30’u virüs ve kötü amaçlı yazılım kaygısı nedeniyle ad blocker indirdiklerini paylaştılar. İkinci neden ise “yarıda kesme” (%29).
Bunun yanında, PageFair gözlemlenen ad blocker kullanıcılarının %90’ının “ad block duvarı” ile karşılaştığına dikkat çekiyor. İçeriği görmek isteyen kullanıcıların bu duvarı aşması için ad blocker uygulamalarını etkisiz hale getirmeleri gerekiyor.
Bunun sonucunda kullanıcıların %74’ü onlardan istenen koşulları yerine getirmek yerine web sitesinden ayrılmayı tercih ediyor.
Kaynak: Business Insider