Türkiye’de akıllı şehirler kurmak isteyen Turkcell Superonline’ın Genel Müdürü Murat Erkan, Akıllı Şehir konseptinin dünyadaki en başarılı uygulamalarından biri olan Amsterdam’ı ziyaret ederek, Amsterdam Smart City projesinin yöneticileriyle görüştü. Erkan, ayrıca 29-30 Mayıs tarihlerinde Amsterdam’da gerçekleştirilen Avrupa’nın bu alandaki en büyük etkinliği olan Smart City Konferansı’nı da izledi.
Turkcell Superonline olarak geleceği akıllı şehirlerde gördüklerini vurgulayan Genel Müdür Murat Erkan, “Bu anlamda dünyayı yakından takip ediyoruz. Amsterdam örneğinde de gördüğümüz gibi Akıllı Şehir olmak ve dijital dönüşüm ulusal bir hedef. Hedefe ulaşmak için kamu, özel sektör ve toplum hep birlikte hareket etmeliyiz. FTTH Konseyi’nin 8 Ekim 2012 tarihli makalesinde şöyle bir tespit yer alıyordu: ‘Geleceğin Avrupası’nın refahı için doğru kararı bugün vermek zorundayız’. Biz de Turkcell Superonline olarak bu kararı yarınlarımız için dün verdik. Bundan 5 yıl önce dünya ile aynı anda geleceğin teknolojisi fiberin altyapısını ülkemize döşemeye başladık. Hedefimiz ‘dijital şehirler’ dönüşümüne öncülük etmek” dedi.
Akıllı şehirler için atılan adımlar
Turkcell Superonline Genel Müdürü Murat Erkan, Turkcell Superonline’ın akıllı şehir olma yolunda adım atan belediyelerle yaptıkları çalışmalara ilişkin örnekleri de paylaştı. Erkan, “İstanbul’da Afet Koordinasyon için altyapı tesisi, trafik kameraları altyapısı ve istweb TV altyapısını sağlıyoruz. Ayrıca Başakşehir Living Lab, Türkiye’nin akıllı şehir anlamında en dikkat çekici projelerinden biri. Bu proje ile Başakşehir’de her eve 1000 Mbps internet erişimi sağlamayı ve belediye portali ile belediye hizmetlerine ücretsiz erişim sunmayı amaçlıyoruz. Ayrıca İzmir’den Gaziantep’e, Mersin’den Bursa’ya kadar pek çok ilde çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.
Frans-Anton Vermast: “Dijital şehir vizyonu büyümemizi hızlandırdı, rekabet avantajımızı güçlendirdi”
Dünyadaki başarılı akıllı şehir uygulamalarından biri olarak gösterilen Amsterdam örneğini anlatanAmsterdam Smart City Proje Danışmanı Frans-Anton Vermast, “Projeyi 3C dediğimiz ’Collaboration, Connection, Coffee’ (iş birliği, bağlantı, kahve) yaklaşımla hayata geçirdik. ‘Collaboration’, şehirdeki tüm paydaşların işbirliğini simgelerken, ‘connection’ güçlü ve son teknoloji bir altyapıyla sunulan fiber internet bağlantısını ve ’coffee’ ise sosyal hayatı, projenin günlük hayata etkilerini tanımlıyor. Öncelikle bu projenin olmazsa olmazı şeklinde değerlendirdiğimiz güçlü bir fiber optik altyapıyı tüm şehre yaymayı hedefledik. Bunun ardından 2012’de öncelikle “Open Data” (Açık Veri) dediğimiz açık iletişim platformunu kurmak üzere yola çıktık. Bu sisteme her vatandaşın ve kurumun veri aktarabilmesini sağladık. Şehirde akıllı şebekeler, akıllı sayaçlar, enerji tasarrufu sağlayan sistemler kurduk, CO2 miktarını azaltan çözümler ürettik. Böylelikle ekonomik büyümemiz hızlandı. Rekabet avantajımız güçlendi. Vatandaşlarımızdan gelen talepler bizleri olumlu etkiledi. Yaptığımız yarışmalarla halkımızı bu sisteme kattık, güzel fikirlerin çıkmasını sağladık. Projenin esas başarısı da bu noktada oldu. Kamu, özel sektör, Amsterdam halkı, tüm paydaşlar hep birlikte hareket ettik ve ortaya bu başarılı proje çıktı.” diye konuştu.