Facebook videolarında dikey dönem

Facebook artık videolarını uzun süredir görmeye alışık olduğumuz kare şeklinde değil dikdörtgen biçiminde sunacak. Sanpchat’in video formatına benzeyecek olan Facebook videoları markalar için de daha büyük bir önem teşkil ediyor.

facebook-video

MarketingLand’e konuşan Facebook sözcüsü, kullanıcıların sürükleyici deneyimlerden daha çok keyif aldığını ve bu yüzden mobil cihazlara dikey video çözümü getirdiklerini belirtti. Güncelleme eş zamanlı olarak hem iOS hem de Android cihazlara gelecek. Güncelleme şimdilik bir grup tarafından test amacıyla kullanılıyor.

Özelliği test eden Ruby Tuesday markası da deneme amaçlı çektiği videoyu Facebook hesabından paylaştı:

Videoların dikey olması maddiyat açısından da oldukça önemli bir detay. Çünkü Daily Mail’den Jon Steinberg’in açıklamasına göre dikey video reklamları yatay video oranlarına göre 9 kat daha fazla reklam alıyor.