Uber’in kullanıcılarının ve iş ortaklarının daha verimli çalışması için uydu görüntüleme sistemi olan DigitalGlobe ile işbirliğine imza attığının haberini daha önce yayınlamıştık. Bu işbirliği sayesinde sürücülerin ve yolcuların daha hızlı ve hatasız seyahat etmesini sağlamak isteyen Uber’den gelen basın bülteni ise Uber’in bu konuda çok ciddi olduğunun sinyalini verdi.
Daha önce Google Maps’te yöneticilik yapıp ardından Uber’e geçen Brian McClendon tarafından yapılan açıklamaya göre Uber harita görüntüleme sistemi konusunda lider olmak istiyor ve bunun için kesenin ağzı açılmış gibi gözüküyor.
McClendon tarafından yapılan açıklamada harcama konusunda bir miktar belirtilmezken Financial Times tarafından yayınlanan haberde 500 milyon dolar civarında bir rakam harcamayı planlıyor. Bunun altında markanın Google Maps’e bağlı kalmamak ve ilerleyen günlerde planladığı sürücüsüz otomobil teknolojisinde de bu haritaları kullanması yatıyor. Ayrıca Financial Times’a göre Google’ın Maps için diğer firmalardan ödeme alması da önemli bir etken.