Yemeksepeti bu yıl Ramazan’ı nasıl geçirdiğimize yönelik verileri inceledi ve ortaya hayli ilginç sonuçlar çıktı.
Yemeksepeti bu yıl da en mükellef iftar sofralarının kurulmasına yardım etti. Ramazan siparişleri incelendiğinde, Türkiye’nin yemek alışkanlıklarındaki değişimi yansıtan ilginç sonuçlar ortaya çıktı. Gece siparişleri arttı, bazı tatlar yeniden hatırlandı. Yemeksepeti ekibi, bu yıl da Ramazan sonrası verilerini karşısına aldı ve ilginç sonuçları derledi.
Bu yıl Ramazan’da en çok tercih edilen mutfak yine kebap oldu. Kebap siparişlerinde yüzde 17 oranında artış yaşandı. Favoriler ise Adana kebap, tavuk şiş ve urfa kebap oldu. Öte yandan ev yemekleri siparişleri yüzde 14 arttı. Sofralardan kuru fasulye, patlıcan musakka ve etli yaprak sarma eksik olmadı.
Midelere çorba terapisi
Ramazan’da kazınan midelere çorba terapisi yapıldı. Çorba siparişleri yüzde 18 arttı, mideler yumuşadı, ağızlar tatlandı. Çorbaların birincisi yüzde 38 ile mercimek çorbası oldu. Onu yüzde 21 ile ezogelin çorbası ve yüzde 8 ile domates çorbası takip etti.
Pizza ve balığın boynu bükük kaldı
Boynu bükükler listesinin ilk sırasına ise siparişlerdeki yüzde 39’luk düşüşle deniz ürünleri yerleşti. Yemeksepeti listelerinde her zaman ilk sıralarda olan lezzetlerden pizzanın pabucu da ramazanda dama atıldı: Pizza siparişlerinde yüzde 12’lik azalma yaşandı.
Kendi mutfağımızı iyi tanıyoruz
Öte yandan kendi mutfağının sefasını da cefasını da çok iyi bilen Türk insanı Ramazan’da ve sıcaklarda fazla susatan yemeklerden kaçındı. Çiğ köfte siparişleri yüzde 24, pastırma içeren siparişler ise yüzde 18 düştü.
Güllaç siparişleri tam 500 kat arttı
Ramazan’da tatlı siparişlerinde de yüzde 16’lık artış yaşandı. Tatlıların favorisi beklenildiği gibi Ramazan’dan Ramazan’a hatırladığımız güllaç oldu. Beklenmeyen ise artış oranıydı: Güllaç siparişleri Ramazan’dan önceki döneme kıyasla tam 500 katına çıktı. Güllacın ardından en çok satan tatlılar ise künefe, profiterol ve fırın sütlaç oldu.
Sahur saatinde siparişler yüzde 25 arttı
Yemeksepeti’nde geceleri de bir hayli hareketli geçti. Gece saat 2 gibi karnı tekrar acıkan kullanıcılar ne yesek diye düşünürken sahur saati verilen siparişleri yüzde 25 artırdı. Sahur saatinin favorisi kolay yenen klasik lezzetler oldu. Lahmacun, ayvalık tostu ve mercimek çorbası başı çekti.