Küresel oyun gelirlerinin bu yıl 62 milyar dolar seviyesine çıkması bekleniyor. Strategic Analytics’e göre bu çılgın gelirde mobil oyunların rolü çok büyük.
62 milyar dolar! Oyuncular bu yıl 62 milyar doları oyunlara harcayacak. ‘Oyuncu’ kelimesi seni yanıltmasın, buna mobil cihazından Candy Crush Saga‘da satın alma yapanlar da dahil. Yani 62 milyar doların tümü sıkı oyuncuların cebinden çıkmıyor; ne yazık ki henüz o kadar dev bir kitleden bahsedemiyoruz.
Mobil oyunlara yapılan harcamalar her ne kadar oyun endüstrisini mest etse de, en büyük gelir hâlâ fiziksel kopya (disk) satışlarından elde ediliyor. Ancak bunun da oranı çok hızlı bir düşüşe geçti; beş yıl önce oyun endüstrisinin gelirlerinin yüzde 68’ini sağlayan fiziksel kopyalar, yüzde 41’e kadar geriledi. Mobil oyunlar gelirlerin yüzde 28’ini sağlarken, çevrimiçi oyunlar (dijital kopyalar dahil) ise pazarın yüzde 31’ini elinde tutuyor.
“Disk tabanlı oyunlar, dijital oyuncuğun gelişmesi ile geriliyor” diyen Strategy Analytics analisti Eric Smith, “PS2 ve Wii zamanında yakaladıkları o çıkışı bir daha geri kazanamayacaklar” şeklinde devam ediyor.
Smith’in tespitlerine katılıyoruz ancak, bunun oyun konsollarının bittiği anlamına gelmediğinin de altını çizme gereği duyuyoruz. Kaldı ki, oyun donanımlarına harcanan para da yüzde 14 oranında artış gösteriyor.
Yeni nesil konsollar PlayStation 4 ve Xbox One hızlı başlangıçlar yaptılar. PS4 6 milyondan fazla satarak öne geçerken, Xbox One da eylül ayında Türkiye’ye geliyor. Steam makineleri ise konsol ile PC arasındaki rekabete PC saflarından katılmaya hazırlanıyor.