Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) 2013 yılı dördüncü çeyrek pazar verilerine göre, Türkiye’de 32,6 milyon genişbant internet abonesi bulunuyor.
BTK’nın raporunda görüldüğü gibi, 2008’de 6 milyon olan genişbant abone sayısı, 5 yıl içinde yaklaşık 4,5 kat artarak 32,6 milyona yaklaştı. Fiber internet abone sayısı da yüzde 23.4 oranında artış kaydetti.
İnternet abonesi sayısı 32,61 milyonu aşan Türkiye’de internet kullanıcılarının sayısının bir önceki çeyreğe göre yüzde 4,9, yıllık olarak da yüzde 18 artış gösterdi.
En büyük pazar payına sahip internet sağlayıcısı ise yüzde 80′e yakın payla TTNET oldu. Onu da, sırasıyla Superonline, Doğan TV Digital, Vodafone Net ve Millenicom izliyor. Bu internet servis sağlayıcılarının 2013 yılı gelirleriyse bir önceki yıla göre yüzde 2,7 azalarak 4,2 milyar TL seviyesinde kaldı.
Türkiye’nin mobil internet kullanımı ise yüzde 91 mobil penetrasyon oranıyla 16. sırada yer alıyor ve 69.611.108 mobil aboneden oluşuyor. Mobil penetrasyonda ilk sırayı ise yüzde 183’le Finlandiya alıyor.
Türkiye’nin 2103’ün son çeyreğindeki mobil trafik hacmi 47,17 milyar dakikayla geçen çeyreğe göre yüzde 1,79 oranında düşüş yaşasa da, bir önceki seneye göre yüzde 9,38 oranında artış gösterdiği raporda görülüyor.