Uygun fiyatlı, hızlı ve sorunsuz bir internet paketi her internet kullancısının rüyalarını süslüyor fakat bulması bir hayli güç. Taahhütün bitmiş ve yeniden böyle bir arayışa geçtiysen, bir de fiber internet henüz evine kadar gelmediyse ve apartmanında mevcutsa, Uydunet ile tanışmak üzeresindir…
İnternet hayatımızın olmazsa olmazlarından, öyle değil mi? Henüz tam sana göre olan bir internet paketi bulamadıysan, büyük bir ihtimalle daha iyi bir bağlantı ve daha az kabarık bir internet faturası için taahhütünün bitmesini bekliyorsun. İşte Uydunet’i ciddi ciddi seçeneklerden biri saymaya başladığın an da bu. Ancak karar verirken acele etmemelisin…Uydunet, uygun fiyatlı uçtan uca hizmetleri ile şüphesiz cezbedici bir internet servis sağlayıcısı. Ancak, işin iç yüzü daha farklı…
İki ayda bir, tüm gün boyunca…
Ortalama olarak, iki ayda bir kere, tüm gün (24 saat) kesiliyor. Ertesi gün, modemindeki standart sarı ışıkları görüyor ve seviniyorsun, ta ki gelecek kesilmeye kadar… Bazen de, apartman elektriği kesilebiliyor, Uydunet, apartman içerisindeki kutularını kendi jeneratörüyle beslemediği için, kendini bambaşka bir sorunun içerisinde buluyorsun.
Çevrimiçi oyunlarda gecikme süreleri hayatî önlem taşır. Avrupa haricinde, dünyanın geri kalanıyla oynayabilmek zaten hayalken, Uydunet’in tutarsız performansı ile Avrupalı rakiplerine karşı da bir hayli dezavantajlı konuma düşebiliyorsun. Çoğu zaman, Almanya’yı 50 milisaniye ping ve iki ping arasını da 1 – 2 milisaniyede tutan bağlantın, oyunun en heyecanlı anında birden 180 ping seviyesine çıkabiliyor. Bu ping sorunu sürekli ve genel olmasa da, haftalarca sürebiliyor.
“Çağrı merkezi, orada mısın?”
İnternet bağlantısının en olmadık anlarda kesilip, birkaç saniye ile dört-beş saat arasındaki sürelerde geri gelmemesi sık yaşanan bir durumken; sorunu öğrenmek için aradığında, çağrı merkezinden sürekli olarak ‘genel arıza’ veya ‘bakım çalışması’ yanıtlarını almak da öyle. Bazı zamanlarda ise Uydunet’in çağrı merkezine (444 01 26) ulaşmak mümkün olmayabiliyor. Uydunet; kesintileri, arıza ve bakım çalışmalarını ne sosyal medyada, ne resmî sitesinde, ne de e-posta yoluyla bildirmiyor.
Sorunu çözmenin en iyi yolu ‘ses getirmek’
Uydunet’e geçmeyi planlayan internet kullanıcıları, firmayı Google’da arattıklarında karşılarına ilk çıkan sonuçlardan bir tanesi de sikayetvar.com oluyor. Bu durum, bir firma için her ne kadar üzücü olsa da, kullanıcılara ne ile karşı karşıya kalacaklarına dair fikir veriyor. An itibarıyla Sikayetvar.com’da, Uydunet ile ilgili toplam 1157 müşteri şikayeti bulunuyor. Bu şikayetlerin en büyük bölümü (yüzde 25,7’si), çağrı merkezinin sorunları çözemediğinden yakınan kullanıcıları ait. Bunun ardından, Uydunet kullanıcılarının en çok şikayetçi oldukları konular ise şu şekilde sıralanıyor; bağlantı hızı (yüzde 11,3), bağlantı kesilmesi (yüzde 8,1), internete bağlanamama (yüzde 7,8), çağrı merkezi bilgilendirme (yüzde 7,1) ve haksız / yüksek ücretlendirme (yüzde 5,7) şeklinde sıralanıyor.
Sikayetvar.com’u doğrudan örnek olarak göstermemizin sebebi, Uydunet’in buradaki 1157 şikayetin her birini tek tek yanıtlaması ve yardımcı olmaya çalışması. Teşekkür Mesajı bölümü altında yazan 86 kullancının büyük bir bölümü, sorunlarının çağrı merkezi ile çözülemediğini ancak sikayetvar.com’a yazdıklarında sorunlarının çözüme ulaştığını belirtiyor. Tüm bu verilerden, Uydunet’in çağrı merkezinin yetersiz bir hizmet sunduğunu ve Uydunet’in bunun farkında olarak,sikayetvar.com’a özel olarak odaklandığını; buradaki müşterilerinin sorunlarını hızla çözdüğünü söyleyebiliriz. Bunun sebebi de büyük bir ihtimalle, çağrı merkezindeki görüşmeler müşteri ile Uydunet arasında kalırken, sikayetvar.com gibi ‘memnuniyetsizlik’ odaklı bir web sitesinin, Uydunet’in aradığınızda, sonuçlarında ilk sayfada listelenerek, yeni müşterileri kaçırmaya elverişli olması olabilir.