Eğer Instagram’la yatıp kalkanlardansan, Avustralya Sidney’deki 1888 Hotel’i bilmende fayda var. Daha bir ay önce kurulan bu otelin isminin 1888 konulmasının sebebi ise bunun Kodak’ın ilk filmli kamerasını satışa sunduğu yıl olması.
Butik otele girer girmez, duvarlardaki dijital Instagram fotoğraflar ve kendi fotoğrafını çekip yayınlaman için özel olarak oluşturulmuş olan bir alanla karşılaşıyorsun. Otelin 90 odası, 100’den fazla ziyaretçinin Instagram fotoğraflarıyla donatılmış. Ayrıca #1888Hotel etkiketi altında ziyaretçilerin şu an ne konuştuğunu da görebilirsin.
Eğer 10,000’den fazla takipçin varsa, otelde bir gece ücretsiz kalma hakkına sahipsin. Şayet bu kategoriye girmiyorsan, kazanabileceğin bir sürü farklı hediye var. Mesela geçtiğimiz ay otel güzel bir yarışma düzenledi; otelin en güzel fotoğrafını çeken ve Instagram’da paylaşan kişiye otelde bir süre daha ücretsiz olarak konaklama hakkı verildi. Sen yine de odaların 140 dolardan başladığını aklının bir yerine yaz, kazanamazsın falan…
8Hotels isimli firma tarafından kurulan 1888 Otel, 30 milyon dolar ve 2 yıl harcanarak hayata geçirildi. 8Hotels CEO’su Paul Fischman, ziyaretçilerinin burada oldukları süreyi fotoğraflamak ve paylaşmak konusunda takıntılı olduklarını belirtti ve bu nedenle sosyal medya odaklı bir otel yarattıklarını söyledi.
Ayrıca Mayorka dünyanın ilk Twitter oteline ev sahipliği yapıyor. Her şey Twitter temalı, kafanı çevirdiğin her yerde mavi ve beyaz renkleri görüyorsun. Oteldeki partiler dahi Twiter temalı; Twitter temalı mavi Mojito’ları bile var…