Twitter’ın video paylaşım platformu Vine bugün yaptığı duyuruda 40 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaştığını açıkladı. Bu gerçekten çok büyük bir başarı; haziran ayında açıklanan kullanıcı sayısı yalnızca 13 milyondu. Bu artışın arkasında yatan etken ise Vine’ın Android’e gelmesi.
Android kullanıcılarını uzun süre bekleten Vine, bu işletim sistemine gelir gelmez büyük bir kullanıcı patlaması yaşadı. Ancak bu 40 milyon kullanıcıdan kaçının aktif olduğu bilinmiyor.
Instagram’da Vine’dan 6 kat daha fazla paylaşım yapılıyor
Analistler Instagram’ın video özelliğini aktif ettiği gün olan 20 Haziran’da, Vine’da paylaşılan videoların sayısında çok büyük bir düşüş olduğunun altını çiziyorlar.
Günlük verilere baktığımızda ise Instagram’da Vine’dan 6 kat daha fazla paylaşım yapıldığını görüyoruz. Instagram’ın video paylaşımının yanınad fotoğrafı da sağlaması, daha doğrusu fotoğraf çıkışlı olması ona büyük bir avantaj sağlıyor.
Vine’ın 40 milyon kullanıcı sayısına ulaşması önemli bir kilometre taşı ancak Instagram ile giriştiği mücadeleyi kazanmak istiyorsa sayılara değil aktif kullanıcılara ihtiyaç duyacak.