Samimiyet ve pazarlık e-ticarette de şart

E-ticaret son yılların en hızlı gelişen sektörlerinden biri. Büyük grupların kendi web siteleri üzerinden satışını, ardından gelen sanal AVM’lerin açılması izledi. Online ticaretle birlikte sadece belli bölgede değil, ülkenin tümünde, hatta yurtdışına satış yapma şansı doğdu. Ancak KOBİ düzeyindeki girişimciler için, bir web sitesi açmak ve o siteye ziyaretçi toplamak kolay olmuyor. Bu nedenle KOBİ’lerin ya da girişimcilerin büyük gruplarla mücadele etmesi oldukça zor. Bu noktada hem KOBİ’lerin hem de girişimcilerin imdadına sanal pazarlar yetişti.

Yaklaşık 5 yıl önce kurulan Sanalpazar.com bugün, sayısı her geçen gün artan binlerce bağımsız dükkanı (şu an için 7 bin civarında) ve 720 bin’den fazla üyesiyle dev bir çarşı görünümünde. Sanalpazar.com’un en önemli özelliği ise, girişimci KOBİ’lere büyük fırsatların kapılarını aralaması. Sanalpazar.com Genel Müdürü Cem Kesici konu hakkında şu örneği veriyor: “Bazı üyelerimiz bizi başlangıç sermayesi olarak kullanıyor. Örneğin bir üyemiz kredi kartına 3 ay ertelemeli, 12 taksitle bir mısır arabası alıyor ve ödemesini satış yaparak yapabiliyor. Böylelikle işini büyütebiliyor. Bu şekilde birçok olayla karşılaşıyoruz. Bir diğer deyişle; iş yapmak isteyenler için ‘can suyu” görevi görüyoruz. Hatta bir sivil toplum kuruluşu gibi davranıyoruz. Mikro ticaretin gelişimine katkıda bulunuyoruz”

E-ticaret her ne kadar hızlı gelişse de, ticaretin bazı kuralları değişmiyor. Sanalpazar.com Genel Müdürü Cem Kesici, “Muhabbetsiz alışveriş olmaz” diyor. Bu bakış açısından yola çıkan Sanalpazar.com, Türkiye’de ilk defa online pazarlık dönemini başlattı. Kesici, “İnternet zaten özgürlük demek. O yüzden ticarette bir sınırlama yapmak bize göre değil. Biz online chat uygulaması başlattık. İsim, adres, telefon vermeyi serbest bıraktık. Hiç kimseyi sınırlamıyoruz. Bunun da sonuçlarını gördük. Her hafta en az 15 bin pazarlığın olduğunu, satışların arttığını gördük. Ticaretin kuralları değişmiyor. İnsanlar pazarlık etmek, muhabbet etmek istiyorlar. Hatta şunu söyleyebilirim. Online pazarlık uygulamasını başlattığımız ilk zamanlarda, yazışmalarda SA – AS gibi kısaltmalar gördüm. İlk başta bunu anlamlandıramadım. Sonra farkına vardım ki insanlar Selamün Aleyküm, Aleyküm Selam diyorlar. Yani teknoloji hayatımıza girdi ama, ticaret yine, aynı samimiyeti istiyor” şeklinde konuşuyor.”

Cem Kesici, son olarak Türkiye’nin tarihi çarşılarını da Sanalpazar.com çatısı altına toplamaya başladıklarını söyleyerek “Özellikle girişimci KOBİ’lere yönelik çalışmalarımız büyük ilgi görüyor. Onlara her türlü kolaylığı sağlıyoruz. Hatta Google Adwords hizmeti bile veriyoruz ki, bu dünya da ilk kez uygulanıyor. Bütün bunların sonucunda geçen yıl Sanalpazar.com üzerinden 125 milyon TL’lik bir işlem hacmi oluştu. Bu yıl ise 200 milyon TL’yi geçeceğiz” dedi.