Satışa sunulan televizyon modellerine baktığımızda giriş modellerinden hemen sonra 3 boyut özelliğinin sunulduğu günleri hatırlıyorsunuz değil mi?. Markalar bu özelliği televizyonlarında sunarak müşterileri kendisine çekmeye çalışıyordu. Peki bu özellik gerçekten kullanılıyor mu? Veya tüketicileri etkiliyor mu?
Görünen o ki 3 boyut özelliği tüketicilerin dikkatini çok çekmiyor ve markalar da bu özelliği ön plana çıkarmaktan vazgeçtiler. Televizyon üreticileri daha çok görüntü deneyimi üzerine yoğunlaşmaya başladı.
Pazarda son 3 boyutlu televizyon üreten LG ve Sony bu yıldan itibaren 3 boyutlu televizyon üretmeyeceğini açıkladı. Pazarın en önemli oyuncularından Samsung ise 2016 yılında 3 boyutlu televizyon üretimine son vermişti.
3 boyutlu görüntü konusunda devrim Avatar filmi ile birlikte oldu. 3 boyutlu görüntü teknolojisinin gelişmesi televizyon üretici markaların iştahını kabarttı. Fakat aradan geçen 7 yılın ardından görünen markaların iştahı kapandı. 3 boyutlu televizyon modelleri ev kullanıcıları tarafından tam anlamıyla kabullenilmedi. Bunun arkasında yatan birden çok neden var.
- 3 boyutlu içerik konusunda istenilen sayıya ulaşılamadı. DirecTV ve ESPN 3 boyutlu yayın yapan kanallarını kısa bir süre sonra kapattı.
- 3 boyutlu yayın için gerekli olan gözlüklerin yapısının hantal olması nedeniyle kullanıcılar tarafından sevilmedi.
- 3 boyutlu görüntüyü destekleyen modellerin 2 boyutlu yayınları 3 boyutlu yayınlara göre daha iyi vermesi.
- 3 boyutlu filmler çok dar bir pazarda kaldı.
- Görüntüler gözleri çok yoruyor.
Gelecekte ise ne olacak? Televizyon üreticileri şimdi 4K, HDR ve akıllı televizyon modellerine yöneldi. Ve kullanıcılar da bu durumdan daha memnun.
Kaynak: Business Insider