Yellow Pages, 2016 yılı boyunca kullanıcıların en çok neleri aradığını açıkladı. 2016 yılı boyunca cep telefonu ve tabletlerden yapılan aramalar, masaüstü cihazlardan yapılan aramaları geçti.
Aramaların %55’i mobil cihazlardan yapılırken %45’i masaüstü cihazlardan yapıldı. Yellow Pages’in verilerine göre, 2016’da dijital platformlarda en çok aranılan kategoriler arasında ilk sırada cep telefonu aramaları yer aldı. Cinsiyet açısından bakıldığında, aramaların %69’u erkekler %31’i kadınlar tarafından; demografik kriterler bazında bakıldığında en çok arama yapan yaş aralığı 18-34; en çok arama yapan şehirler ise İstanbul (%36), Ankara (%15), İzmir (%9), Adana (%4) ve Bursa (%3) olarak belirlendi.
2016’da en çok aranılan kategoriler arasında ikinci sırada restoranlar yer aldı. Restoranları sırasıyla giyim ve giyim aksesuarları (%3), bakanlık ve devlet daireleri (%2,5), vakıf ve dernekler (%1,5) takip etti.
Firma rehberi robotu RehberBot’u yılın son çeyreğinde hayata geçiren Yellow Pages, RehberBot’un ilk kullanım istatistiklerini de açıkladı. RehberBot’la konuşan kullanıcıların %48’i RehberBot’u “firma ekleme,” %42’si “firma arama,” %10’u ise çeşitli konularda robotla konuşmaya çalışan, robotu merak eden kullanıcılardan oluşuyor.