YouTube gelecek yıldan itibaren geçerli olacak şekilde geçilemeyen ve kullanıcıların genellikle rahatsızlık duyduğu 30 saniyelik reklamları kaldıracak ve kısa formatlara odaklanacak.
Google'ın yaptığı resmi açıklamaya göre şirket, çevrimiçi kullanıcılara daha iyi bir reklamcılık deneyimi yaşatmak istiyor. Google'ın temsilcisi "2018 yılından itibaren 30 saniyelik geçilemeyen reklamları durduruyoruz ve hem kullanıcılar hem de reklam verenlerin işine yarayacak formatlara geçiyoruz" diyerek şirketin yeni kararlarından bahsetti.
Geçtiğimiz Nisan ayında YouTube, kullanıcılarını 6 saniye süresi olan ve geçilemeyen reklam formatıyla tanıştırmıştı. Şirket bu formatı ilerleyen yıllarda da daha çok kullanmayı planlıyor.
Şirketin yaptığı bu uygulama uzmanlar tarafından da mantıklı bulundu. Born Social'dan Callum McCahon ise farklı bir bakış açısıyla durumu "Bu işareti, YouTube'un Facebook'tan endişelendiği şeklinde görüyorum. Hepimiz biliyoruz ki videolar Facebook'un yol haritasının çekirdeğini oluşturuyor. Markalar Facebook'a her gün biraz daha yaklaştığı için YouTube panik yapıyor" şeklinde yorumladı.