World Economic Forum'da International Olympic Committee (IOC) başkanı Thomas Bach ve Alibaba Group kurucusu Jack Ma tarafından Olimpiyat sponsorluğuna dair açıklama yapıldı. Yapılan açıklamaya göre Alibaba 2028 yılına kadar Olimpiyat Oyunları'nın e-ticaret ve bulut servisi sponsoru olacak.
IOC'nin yaptığı açıklamaya göre Alibaba bu sponsorluk anlaşmasıyla birlikte Çin'den uzun dönem sponsorluk anlaşması yapan ilk şirket oldu. Alibaba'nın sponsorluk maddeleri ise şöyle belirlendi:
- Olimpiyat Oyunları'nda bulut programlama altyapısının ve bulut servisinin daha verimli, etkili ve güvenli bir şekilde kullanılmasını sağlamak ve büyük data analizlerini desteklemek.
- Olimpiyatlarla ilgili kişilerin lisanslı ticaret yapmasını sağlamak için global e-ticaret platformu yaratmak.
- Olympic Channel'ı Çin'deki halk için geliştirme ve kişiselleştirmek.
Aynı zamanda Alibaba, Pekin ev sahipliğinde düzenlenecek Kış Olimpiyat Oyunları 2022'de yer alacağı kesinleşen ilk Çin markası oldu. Alibaba'nın sponsor anlaşması aynı zamanda PyeongChang 2018 kış oyunları ve Tokyo 2020 yaz oyunlarını da kapsıyor.